reparatieverzoek

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan een woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kan online worden doorgegeven via onze website. De aannemer neemt binnen twee werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak.

Veel gevraagd over reparatieverzoek

Mijn rookmelder piept, wat kan ik doen?

Algemeen

Als uw rookmelder piept dan kan dat 2 oorzaken hebben: 

Of de batterij van uw rookmelder moet vervangen worden;
Of er is een storing in de rookmelder;
 

Ga in dit geval altijd als volgt te werk:

Heeft de rookmelder een vervangbare batterij? Vervang dan de platte 9V batterij;
Reinig de rookmelder (zuig de melder schoon met de stofzuiger. Gebruik hiervoor het zachte borstelgedeelte van uw stofzuiger).

Gebruik vervolgens de testknop om de rookmelder te testen en wacht een paar minuten om na te gaan of het periodieke piepen stopt. Is dit het geval? Dan is uw rookmelder weer in orde.

Blijft het periodieke piepen zich voordoen dan stelt u zich de volgende vraag:

Heb ik deze rookmelder zelf geplaatst? (dit is in ieder geval zo als de rookmelder in een slaapkamer, de keuken, het toilet of in de badkamer hangt). Zo ja, vervang zelf de rookmelder.

Weet u niet of u deze rookmelder zelf heeft geplaatst, is deze rookmelder niet recent (in 2021 en verder) door Kennemer Wonen geplaatst in uw hal, de overloop van de eerste en/of 2e verdieping en is deze ook niet aangesloten op het lichtnet? Vervang ook dan de rookmelder zelf.

Is deze rookmelder wel recent (in 2021 en verder) door Kennemer Wonen aangebracht in uw hal, de overloop van de eerste en/of 2e verdieping, betreft het een een door Kennemer Wonen geplaatste rookmelder met een niet vervangbare lithiumbatterij, of is uw rookmelder aangesloten op het lichtnet (woningen met een bouwjaar van 2003 en later)? Dien dan een reparatieverzoek in.

 NB.: Als uw rookmelder is aangesloten op het lichtnet (woningen met een bouwjaar van 2003 en later), volg dan ook eerst bovenstaande onderhoud stappen. Werkt dit niet, dient u dan een reparatieverzoek in.

Tip: Regelmatig de stofzuiger langs de melder halen om stof te verwijderen verkleint de kans op storingen!!! 

Ik wil schade aan mijn woning door winterweer voorkomen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer;
  • tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes;
  • bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan en open alle radiatoren in de woning.

Ik heb een reparatieverzoek, waar kan ik dit melden?

Antwoord gericht op

Algemeen

Als u een reparatieverzoek heeft dan kunt u dit reparatieverzoek op onze website indienen. Vermeldt u bij het indienen van het reparatieverzoek altijd een telefoonnummer of e-mailadres. Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, neemt de aannemer binnen 2 werkdagen contact met u op.

Actiefcontract_korterdan1maand

U heeft uw woning net betrokken. U kunt uw reparatieverzoek doorgeven aan de mutatie opzichter. Bel (072) 8 222 888 of mail uw verzoek, samen met een foto van het probleem, naar info@kennemerwonen.nl. Vergeet bij het indienen van uw reparatieverzoek via e-mail niet uw  telefoonnummer en adres te vermelden. 

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer wordt het gerepareerd?

Algemeen

Als u een reparatieverzoek heeft indiend, dan neemt de aannemer binnen twee werkdagen contact met u op voor het plannen van een afspraak. Geeft u daarom altijd een telefoonnummer of e-mailadres door.

Ik wil mijn afspraak afzeggen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op via telefoonnummer (072) 8 222 888. 

Wie kan ik bellen als er een storing is aan de schuifdeur of elektrische deurdranger van een gebouw?

Algemeen

U kunt direct bellen met het onderhoudsbedrijf. Het telefoonnummer staat vermeld op de sticker op of bij de deur.

Ik heb een vraag over een uitgevoerde reparatie, wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u een vraag over een uitgevoerde reparatie of bent u hier niet tevreden over, dan kunt u contact opnemen met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888. U kunt vragen naar een medewerker vastgoedkwaliteit.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als u schade heeft veroorzaakt aan uw woning, neemt u dan meteen contact met ons op via (072) 8 222 888.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend, maar het probleem is al verholpen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is uw probleem al verholpen en hoeft de aannemer niet meer langs te komen? Neemt u dan zo snel mogelijk contact op met Kennemer Wonen om uw reparatieverzoek te annuleren. U kunt ons bereiken op telefoonnummer (072) 8 222 888. Kies optie 1 voor reparatieverzoeken.

Waarom moet ik mijn rookmelder schoonmaken?

Algemeen

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Het kan zijn dat een rookmelder een ongewenst alarm geeft doordat de rookmelder reageert op bijvoorbeeld stof in combinatie met een grote luchtcirculatie. Neem de rookmelder één keer per maand af met een doek of zuig de melder schoon met de stofzuiger. Gebruik hiervoor het zachte borstelgedeelte van uw stofzuiger.

Gaat u verbouwen en komt er veel stof vrij? Dan raden wij u aan om de rookmelder af te schermen. Zo voorkomt u dat er stof in komt en onnodig af gaat.

Wat kan ik doen bij schade ontstaan door werkzaamheden van Kennemer Wonen?

Algemeen

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van Kennemer Wonen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk schriftelijk weten. Stuurt u ons een brief of een e-mail waarin u ons aansprakelijk stelt en vertelt u in de brief het volgende:

  • Wat de schade is (incl. foto's)
  • Hoe de schade is ontstaan
  • Wat de kosten zijn om de schade te herstellen

Na ontvangst van uw brief hebben nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Er is iets kapot in mijn woning. Repareert Kennemer Wonen dit altijd?

Algemeen

Nee wij repareren dit niet altijd. In ons Onderhouds ABC staat welke reparaties voor rekening van Kennemer Wonen zijn en welke voor uw eigen rekening komen.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Als u glasschade heeft is het belangrijk dat deze zo snel mogelijk wordt verholpen. Belt u daarom direct met Kennemer Wonen op telefoonnummer (072) 8 222 888. Wij zorgen ervoor dat een glaszetter uw schade komt verhelpen. 

Huurt u van ons een woning in een complex met huur- en koopwoningen? Dan is er sprake van een Vereniging van Eigenaren en moet u de schade melden aan De Glaslijn op 0900-2040444.

Kan Kennemer Wonen het klein onderhoud voor mij doen?

Algemeen

​Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. In sommige gemeenten zijn er organisaties die u hier mee kunnen helpen. Voor meer informatie neem contact op met uw gemeente.

Voor meer informatie over klein onderhoud verwijzen wij u naar ons Onderhouds ABC.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Voor spoedreparaties kunt u 7 dagen per week en 24 uur per dag contact opnemen met Kennemer Wonen via telefoonnummer (072) 8 222 888.

Bij spoedreparaties moet u denken aan een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering in een appartementencomplex of flat, een ernstige daklekkage of een liftstoring.

Wanneer wordt mijn woning geschilderd?

Algemeen

Als uw woning houten kozijnen, ramen en deuren heeft dan worden deze om de 5 á 8 jaar geschilderd. Deze cyclus staat niet vast maar is afhankelijk  van de staat van al het schilderwerk van het gehele complex waarin u woont. Het zou dus kunnen dat schilderwerk plaatselijk wat gebreken vertoont zonder dat het direct aangepakt wordt. U wordt vanzelf op de hoogte gebracht als uw woning aan de beurt is voor een schilderbeurt.

In mijn woning zitten nog geen rookmelders. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het is vanaf 1 juli 2022 verplicht rookmelders in uw woning te hebben. Neem daarom contact op metKennemer Wonen zodat wij een aannemer opdracht kunnen geven om deze bij u te installeren.

Mijn huurwoning heeft gebreken. Wat kan ik doen?

Algemeen

De wet geeft aan wat .

Ik wil een slimme deurbel of camera plaatsen. Mag dat?

Algemeen

Kennemer Wonen begrijpt dat u het prettig vindt om te weten wie er bij u aanbelt. Met een slimme deurbel of camera weet u wie er voor de deur staat. Dat geeft een gevoel van veiligheid.

In Nederland zijn strenge regels in verband met de privacy. De regels voor privacy bij het plaatsen van een slimme deurbel of camera leest u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens. U moet zich aan deze regels houden.

Als u een slimme deurbel of camera wilt plaatsen, moet u eerst toestemming aan ons vragen. Dat doet u via een zelf klussen verzoek.

Als wij u toestemming geven dan ontvangt u van ons een brief. In deze brief staan de voorwaarden die gelden bij het plaatsen van een slimme deurbel of camera.

Kennemer Wonen geeft nooit toestemming voor het plaatsen van een slimme deurbel of camera als u in een galerijwoning of portiekwoning woont omdat de camera dan gericht is op de algemene ruimte.

Wat is een spoedreparatie?

Algemeen

Een spoedreparatie is een reparatie die niet kan wachten. Denk bijvoorbeeld aan gaslucht, een gesprongen waterleiding of ernstige dak lekkage waarbij het water niet meer op te vangen is met een emmer.

Wat doet u bij een spoedreparatie?

Bij spoed belt u 24 uur per dag, zeven dagen per week naar (072) 8 222 888. Een medewerker helpt u verder. 

Meld uw spoedreparatie NIET per e-mail of via een online reparatieverzoek. Dit zien wij niet snel genoeg.

Belangrijk om te weten is dat een reparatie alleen kan worden gedaan als dit veilig is. Zo gaat een aannemer, bijvoorbeeld, bij storm niet het dak op om een lekkage te verhelpen als dit niet veilig is. Het is wel belangrijk dat u altijd naar ons belt als u een spoed reparatie heeft.

Bij de volgende spoedreparaties kunt u zelf bellen met het betreffende bedrijf:

  • Liftstoring: bel met het bedrijf wat u op de sticker bij de lift ziet staan.
  • Ernstige verstopping die niet tot de volgende werkdag kan wachten: De Bie Rioolservice via telefoonnummer (023) 5397030.
  • Storing aan uw centrale verwarming of mechanische ventilatie.
    • Woont u in Castricum, Limmen, Akersloot, Heiloo, Uitgeest of Marken Binnen, dan belt u met Gasservice Noord Holland op nummer (0299) 432 111.
    • Woont u in Alkmaar, Bergen, Groet, Schoorl of Egmond, dan belt u met Bonarius op nummer (088) 115 1313. 
    • Is uw woning aangesloten op stadsverwarming? Dan belt u met Feenstra op (072) 5764690.